Netwerkbeheer

ICT Beheer 2.0 biedt, zoals de naam al doet vermoeden de nieuwste en beste vorm van beheer van uw netwerk.

Alle onderdelen in het netwerk aanwezige apparaten worden door ons beheerd en ondersteund. Firewalls, switches, netwerkprinters, scanners, server, PC’s, thin clients, en zelfs “aangesloten” smartphones en tablets. U krijgt een gratis inlogaccount op onze online helpdesk die 24 uur per dag bereikbaar is. 2 muiskliks en u stelt via ons online helpdesksysteem uw vraag waarop u binnen de kortst mogelijke tijd antwoord krijgt van een van onze vriendelijke engineers.

De tarieven zijn helder en overzichtelijk. Er is een keuze uit verschillende servicelevels, bijvoorbeeld voor bedrijven die een langere openingstijden hanteren en een lagere responsetijd willen afspreken.

Elk contract heeft, afhankelijk van het aantal gebruikers en door Esrocom beheerde apparaten, een aantal vrij te besteden arbeidsuren inbegrepen. Pas wanneer dit aantal wordt overschreden volgt hierop een nacalculatiefactuur. Hierdoor weet u precies van te voren waar u aan toe bent.

Standaard inbegrepen in het ICT Beheercontract zijn:

  • Het monitoren van de gezondheid van hardware
  • Het uitvoeren van kritische updates en de controle hierop
  • Monitoring op nieuw gedetecteerde apparaten in het netwerk
  • Monitoring op beschikbaarheid en performance van dataverbindingen en hardware
  • Het doorvoeren van door fabrikanten voorgeschreven tussentijdse (software) aanpassingen
  • Opgedane collectieve kennis en ervaring bij ander andere klanten actief inzetten ter verbetering van efficiëntie en beveiliging
  • Bijhouden van actuele systeemdocumentatie
  • Adequate opvolging van ingediende vragen en geconstateerde incidenten door middel van een online ticketsysteem
  • Assetmanagement: altijd een actueel overzicht van de in het netwerk aanwezige apparaten
  • Riscomanagement: Elke (geautomatiseerde) constatering van een mogelijke kwetsbaarheid wordt direct geanalyseerd en behandeld
  • Geautomatiseerde servicerecovery: Wanneer één of meerdere vitale diensten weigeren worden deze geautomatiseerd hervat
  • korting op de uurtarieven in geval van nacalculatie en werkzaamheden die buiten contract vallen
  • Service Level Agreement als standaard: Transparant en helder wat u mag verwachten van Esrocom en wij van u